קורס עיצוב ופיתוח בגדי ים

קורס עיצוב ופיתוח בגדי ים

עיצוב בגדי ים הוא תחום בעיצוב אופנה – עיצוב שנחשב בעיני רבים לאמנות שימושית, כך שהוא משלב בהצלחה מצד אחד אמנות ואופנה ומצד שני פרקטיות ושימושיות. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא ולגלות איך מעצבים ומפתחים בגדי ים ואיפה לומדים קורס תפירת בגדי ים .

לומדים קורס עיצוב ופיתוח בגדי ים

כמו בעיצוב של כל בגד אחר גם לעיצוב בגדי ים יש מספר שלבים:

  • תכנון של קולקציה -ביצוע של מחקר יסודי ומעמיק בתחום האופנה, מציאת כיוון עיצובי אחיד ובחירת נושא הקולקציה, מה שיגרום לכל פריטי העיצוב החדשים להתאים זה לזה מבחינה אמנותית למשל תקופה היסטורית, סוג הבד, מיקום גאוגרפי, צבע ועוד
  • עיצוב – יישום הרעיון האמנותי לגבי הבגד באמצעים שונים, למשל איור של הדגם, עיצוב חופשי על גבי בובת תצוגה, שדרוג של דגם קיים ועוד
  • יצירה של אב-טיפוס – יצירת אב טיפוס של הדגם מבד מוסלין (מלמלה) בצבע אחיד במטרה אחת – לבדוק את התאמת הבגד על הגוף
  • יצירה של גזרה – בנייה של תוכנית מדוקדקת (גזרה או תכנית עבודה) של הבגד והכנת הבגד לתפירה
  • יצירה של הבגד עצמו – תפירת הבד לפי הגזרה ובדיקת התאמה סופית לגוף באמצעות דוגמנית.
קורס עיצוב בגדי ים
מתוך תיק עבודות עיצוב בגדי ים

איפה רוכשים בגדי ים?

כולנו רגילים לרכוש בגדי ים ברשתות השיווק (למשל בחנויות שמתמחות בהלבשה תחתונה או בבגדי ספורט), אבל בגדי ים כמו כל בגד מיוצרים ב-3 אופנים:

  • הוט קוטור (אופנת עילית) – בגדים שנתפרים על פי הזמנה של לקוח מסוים בהתאם למידות הספציפיות שלו, לרוב מחומרי גלם יוקרתיים ויקרים תוך הקפדה על האיכות של התיפור והגימור – מה שאומר שברוב המקרים מדובר בעבודת יד מורכבת שמצריכה זמן עבודה ממושך
  • רדי מייד (Ready Made) – בגד שאינו מיוצר לדרישות של לקוח מסוים ועל פי מידותיו, אבל יש הקפדה רבה על חומרי הגלם ועל איכות הבד, רמת הגזירה והתפירה ועוד. בגדים מסוג זה מיוצרים לרוב בכמויות קטנות (למשל קולקציית קפסולה), מה שמבטיח מצד אחד את הייחודיות שלהם ומצד שני מאפשר להם להימכר במחיר רב.
  • ייצור המוני- בגדים שמיוצרים בכמויות גדולות לרוב מחומרי גלם יחסים זולים תוך שימוש בשיטות ממוכנות ואוטומטיות, הן בתחום התפירה והן בתחום הגזירה – מה שמאפשר להם להימכר במחירים ששווים לכל נפש וכיס.
מתוך תיק עבודות עיצוב בגדי ים
מתוך תיק עבודות עיצוב בגדי ים

נשמע מסובך?

דווקא לא. כיום כל אחד יכולים להצטרף לקורס עיצוב ופיתוח בגדי ים גם ללא ניסיון קודם. בקורס תחוו באופן מעשי את שלבי העיצוב של בגדי ים, כך שתישאר לכם רק משימה אחת – להחליט איזה בית אופנה אתם רוצים להיות: הוט קוטור, רדי מייד או בית אופנה של ייצור המוני.

כתבות נוספות

צרו קשר

כתבו לנו

קישורים שימושיים

דילוג לתוכן